آیا تبلیغات چاپی هنوز هم موثر هستند؟

در چند سال اخیر با گسترش روز افزون اینترنت خیل عظیمی از کسب و کار ها هم وارد عرصه اینترنت شده اند. و به دلیل ظرفیت های بالای اینترنت و اسفاده بسیاری از مردم از قابلیت های آن جای مناسبی برای ارائه خدمات و کالاها میباشد. بنابرین تبلیغات آنلاین  و شیوه های بازاریابی اینترنتی رواج زیادی پیدا کرده است.سوالی که ممکن است ایجاد شود این است که آیا تبلیغات چاپی هنوز هم موثر هستند؟

آیا توانسته است کاملا جایگزین تبلیغات آفلاین و چاپی  بشود؟ پاسخ قطعا منفی است! چرا؟ در ادامه مقاله این موضوع را کاملا شرح خواهم داد. با ما همراه باشید!!

چرا حتما باید از تبلیغات چاپی استفاده کرد؟

تا زمانی که مردم در خیابان ها و مجالس حضور دارند. تا زمانی که از جاده ها تردد میکنند. تا زمانی که از بازار های بزرگ و کوچک و مغازه ها و دفاتر خدماتی و ادارات از هرنوع خرید یا استفاده میکنند. تبلیغات چاپی و زبانی هنوز با تمام قدرت حضور دارند. چرا که بیلبورد های شهری، حمل و نقل عمومی، محل های نصب آگهی ها همچنان در معرض دید روزانه میلیون ها نفر در کلانشهر ها و هزاران نفر در شهر های کوچکتر میباشد.

در سایز های کوچک مانند استفاده از کارت ویزیت برای معرفی خود در مجالس و محل کار، پخش تراکت ها و پوستر ها برای تبلیغات گسترده، استفاده از کاتالوگ ها و بروشور ها و صدها نوع تبلیغ دیگر همگی نیاز اساسی تبلیغات کسب و کارهاست. و به هیچ عنوان تاریخ انقضا ندارد. حداقل تا زمانی که ارتباطات آفلاین وجود داشته باشد!

استفاده از تبلیغات چاپی و آنلاین در کنار هم بسیار موثر است

هر دوی این تبلیغات یعنی آنلاین و آفلاین قدرتمند و تاثیر گذارند. و استفاده از هر دوی آنها موفقیت و رشد کسب و کار شما (هرچه که باشد)را تضمین میکنند.

یک کارت ویزیت شیک و با رنگ بندی مناسب و استاندارد میتواند افرادی را که با آنها آشنا میشوید را به سمت کسب و کار شما سوق دهد. میتواند سایت شما را معرفی کند یا آدرس محل کارتان یا هردو را.

طراحی یک تراکت یا پوستر با رعایت اصول طراحی آن و پخش در زمان مناسب، میتواند افراد زیادی را که نیازمند کالا یا خدمات شما هستند را به سمت شما جذب کند.

نصب یک بنر زیبا و تاثیر گذار در یک مکان مناسب میتواند برند شما را برای همیشه در ذهن ها ماندگار کند.

استفاده از یک ست اداری شیک و زیبا پرستیژ شما و برندتان را بسیار افزایش می دهد. و از سایر رقبا کاملا متمایزتان خواهد کرد.

همچنین بخوانید

اگر تبلیغات موثر می خواهید باید سراغ متخصص آن بروید چه در زمینه آنلاین و چه چاپی

البته تمام این موارد فقط زمانی اتفاق خواهد افتاد که طراحی آن را فردی انجام دهد که نه تنها مهارت بسیار زیادی در زمینه طراحی دارد بلکه تمام اصول طراحی و بازاریابی را در کارهایش بکار گیرد. و البته مهمترین نکته این که شناخت مناسبی از کسب و کار شما، رقبایتان و مخاطبانتان داشته باشد. و اگر هم نداشته باشد حداقل بتواند در مدت کوتاهی این شناخت را بدست بیاورد.

پس لازم است در این زمینه حساسیت به خرج دهید. و فردی را انتخاب کنید که بتواند نکات گفته شده را اجرا کند. نکته آخر اینکه در زمینه تبلیغات هیچ وقت سعی نکنید همه چیز ارزان تمام شود. نمیگویم خیلی زیاد خرج کنید که در اداره کسب و کارتان به مشکل بر بخورید. ولی در نظر داشته باشید که کم خرج کردن درواقع هدر دادن سرمایه شماست. پس منطقی و اصولی و با استراتژی برای تبلیغات سرمایه گذاری نمایید و دنبال طرح ارزان یا طراح ارزان نباشد.

ممنون که تا اینجا همراه ما بودید. اگر مایلید درباره مزایای تبلیغات آنلاین هم مطالعه نمایید پیشنهاد میکنم روی لینک زیر کلیک کنید.

6 مورد اساسی درباره مزایای تبلیغات اینترنتی که شما حتما باید آن ها را بدانید

نظراتتان را با ما در قسمت دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *